Berhenti Merokok Dengan Vivix Shaklee

Berhenti Merokok Semulajadi

berhenti merokok

Tahukah anda bahawa merokok sangat membahayakan kesihatan? Bukan sahaja kesihatan diri perokok tersebut , bahkan orang sekeliling yang berada berdekatan dengan perokok tersebut pon turut terkena bahananya.

Kasihan bukan, orang yang tidak merokok tetapi mendapat penyakit asbab dari seorang perokok tegar yang berhampiran. Kajian mendapati bahawa, penghidu asap rokok lebih berisiko mendapat penyakit berbanding si perokok tegar! Asap rokok yang dihidu oleh perokok, atau mereka yang berada di sekelilingnya, akan memasuki rongga mulut dan hidung melalui kerongkong ke paru-paru. Kandungan asap rokok akan menyebabkan kerosakan tisu, sekaligus mengundang pelbagai penyakit di mulut, kerongkong dan barah.

Tahu tak rokok telah difatwakan HARAM. Tahu kenapa haram? Sebab salah satunya rokok menganiaya diri sendiri dan orang lain. Kalau anda merokok, macam anda nak bunuh diri lah. Tapi bunuh diri yang tak berapa nak nampak gitu. Sebabnya, dia musnahlah dalaman. Kat luar nampak elok je. Tapi dalam, perlahan-lahan, membusuk! Aduh…

7 Sebab Utama Kenapa Anda Wajib Berhenti Merokok :

  • Rokok pembunuh senyap !
  • Membahayakan isteri, anak-anak khususnya bayi, dan insan keliling. Kalau kasihan dan sayangkan orang keliling anda, anda perlu BERHENTI merokok.
  • Merokok penyebab Kanser paru-paru, kanser lidah dan lain-lain
  • Merosakkan gigi dan penyebab nafas berbau
  • Mudah letih, stamina berkurang dan nampak lesu tidak bermaya
  • Boleh mati pucuk bagi lelaki !
  • Keguguran bagi wanita dan boleh menyebabkan kelahiran anak pra-matang atau cacat !

berhenti merokok 2

Saya memahami, untuk berhenti merokok secara mendadak agak sukar. Mana taknya, bertahun-tahun hisap. Dah macam makanan tambahan kedua. Sukar bukan? Time sekolah dulu, pernah saya ada kawan yang tegar merokok. Memang hari-hari wajib merokok. Kalau tak, mata kemerah-merahan berair. Ngeri gitu!

Bagi anda penghisap rokok tegar, cubalah berhenti perlahan-lahan. Kalau sebelum ini ambil 10 batang sehari. Apa kata, cuba kurangkan kuantiti pada hari berikutnya. Ha.. boleh kan. Nak seribu daya, tak nak seribu dalih. Ha.. tu peribahasa yang biasa digunakan. Kalau agak-agak nak merokok tu, cuba bayangkan anak dan isteri. Kasihan mereka..

Saya kongsikan sedikit, 5 cara mudah nak berhenti merokok ! sebelum tu, cuba tonton video ini. Bagaimana encik ni berhenti merokok buat selama-lamanya ! Satu hari, isteri beliau memperkenalkan Vivix Shaklee. Dan, apabila beliau cuba untuk kembali merokok, rokok jadi tawar dan tak sedap langsung! Jom tonton dulu

  • Niat. Niat untuk berhenti dari merokok lah. Kena niat, sebab niat menentukan apa yang kita nak. Macam solatla. Tak ada niat, tak sah. Tak de niat nak berhenti rokok, memang payah!
  • Buat jadual pengambilan dan kurangkan kuantiti harian. Maksudnya, ada carta harian untuk anda berhenti perlahan-lahan. Ingat, berhenti mendadak mungkin menyebabkan anda hilang sabar dan akhirnya anda tension dan akan meneruskan kembali tabiat merokok
  • Sibukkan diri dengan aktiviti sihat. Seperti beriadah, aktiviti kemasyarakatan dan lain-lain.
  • Hindari tempat berasap serta berkumpul bersama-sama perokok lain. Kalau ada rakan yang ajak merokok, tahan diri
  • Elakkan pengambilan minuman yang merangsang untuk rokok spt caffein
  • Hisap gula2 bila terasa nak merokok.
  • Ambil suplimen tambahan. Ianya bagi merawat kesan tinggalan lama di tubuh badan akibat merokok.

istimewa vivix

Berhenti Merokok Dengan Vivix Shaklee!

Saya syorkan kepada perokok tegar, cubalah ambil Vivix Shaklee. Mudah-mudahan ia membantu anda untuk hidup dengan lebih  sihat lagi.

Saya tidak kata ambil Vivix anda akan terus berhenti merokok. Kerana saya tidak merokok dan tidak tahu kesannya. Tapi, mereka beritahu mereka telah berjaya berhenti merokok, dengan pengambilan Viivix Shaklee. Kalau mereka mampu, kenapa anda tidak kan? Anda boleh buktikan juga seperti mereka ini !

testi-1

testi 2

testi 3

Jadi, pilihan di tangan anda. Buat pilihan terbaik dan ambil tindakan. semoga berjaya !

Kami adalah pengedar sah Shaklee Malaysia . Sekiranya anda berminat dengan produk-produk Shaklee, boleh hubungi saya ditalian : 011-32476100 . COD sekitar kawasan : SEGAMAT ( id : 1073023 )

Jadi bagi anda yang nak jadi sebahagian dari kami juga , boleh terus whatsapp 011-32476100. Pastikan anda mendaftar dengan kumpulan SID yang terbaik di Malaysia.

Whatsapp : NOREHA : 011-32476100.

Email : nur_imtinan09@yahoo.com/norehamahat@gmail.com

Juga penghantaran seluruh Malaysia melalui perkhidmatan kurier

TERIMA KASIH

DAFTR SHAKLEE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...