Atasi Masalah Keguguran Rambut

gmbo rmbutAnda bermasalah dengan keguguran rambut? Runsing bukan, kalau tiap hari lepas sikat rambut je mesti ada helaian helaian rambut kat sikat. Lagi parah kalau rambut banyak betul jatuh kat lantai. Time mandi pulak, lagilah tension kan, bila diusap berhelai-helai rambut tercabut.

Ada orang bermasalah rambut gugur sejak dari kecil. Ada setengah orang pulak berhadapan dengan masalah keguguran rambut selepas bersalin. Dan ada juga, atas sebab faktor umur.

Masalah keguguran rambut ni pernah terjadi pada saya sebelum ini . Rasa jugaklah ketensionanya. Apa taknya, sekali lepas sikat, sangat banyak yang gugur. Sampai saya rasa mungkin saya boleh jadi botak kalau masalah keguguran rambut berterusan.

Nak tahu, saya bemasalah dengan keguguran rambut bukan sebab bersalin tapi sejak dari kecil. Tapi satu hari saya tersedar yang masalah kegugran rambut dah lama tak de. Wah, setahu saya, saya belum cuba apa-apa produk pun untuk masalah rambut ni. Cuma, pada saat tersedar  tu. (ceh, hehe ), saya sebenarnya sedang mengamalkan vitamin B-Complek,  Vitamin C Shaklee dan Ostematrix. Saya ambil untuk masalah stress dan tulang. Tak sangka pulak, masalah keguguran rambut saya turut hilang ( sangat teruja ).

Dek kerana keterujaan itulah saya mula mengkaji ,apa kandungan vitamin-vitamin tersebut sehingga masalah keguguran rambut dah takde dah. Dan, dari situlah, saya jatuh cinta terus dengan pengambilan vitamin (bukan ambil sembarangan ya, ambil dengan pengetahuan).

Baik, Apa Sebab/ Punca Masalah Rambut ni ya?

Banyak jugak faktor-faktornya , antaranya seperti :

  • Keturunan ( mungkin pemakanan )
  • Mengandung
  • Bersalin
  • Kekurangan nutrisi
  • Gangguan hormon
  • Pengambilan ubat-ubatan dan lain-lain

Jadi, Macamana Nak Rawat ya?

Atas pengalaman sendiri, bagi anda yang mempunyai masalah keguguran rambut ini, saya syorkan, bermulalah dengan pengambilan makanan berkhasiat dan jangan takut untuk mencuba vitamin . Seperti entry yang pernah saya tulis sebelum ini , vitamin tidak sama dengan ubat (KLIK SINI ). Vitamin InsyAllah tidak akan memudharatkan pengambilnya tetapi dengan syarat, mengambil vitamin dengan pengetahuan bukan sembrono je tau. Hehe.

Sebelum tu, cuba anda tonton video perkongsian wanita ini, tatkala bermasalah dengan keguguran rambut.

Anda boleh cuba :

SET LENGKP RMBUT SHAKLEE

ZINK COMPLEX : Membantu kesihatan rambut rapuh, rosak

VITA-LEA : Membantu masalah kekurangan zat besi

B-KOMPLEX : membantu peredaran darah dengan baik terutama di kepala

ESP : Atasi masalah rambut bercabang

VITAMIN C : Menyihatkan tulang, gusi dan seluruh tubuh amnya. ( Rambut turut sihat bila tubuh sihat )

Kalau rasa banyak je nak kena beli, nak kena telan vitamin.. ha, boleh try set budget ni. Sangat membantu jugakla.SET BUDGET RMBUT

Dan, ada lagi..tunggu jap..hehe. Shaklee pun ada shampoo untuk digunakan sewaktu mandi tau. Anda boleh cuba kalau nak tahu keberkesanannya.

shmpoo

Kalau nak lebih baik lagi, boleh cuba amalkan makanan yang berkhasiat, bernutrien untuk kesihatan rambut seperti tiram, telur, dan keledek. insyAllah lebih membantu. Selamat mencuba ya !

Kami adalah pengedar sah Shaklee Malaysia . Sekiranya anda berminat dengan produk-produk Shaklee, boleh hubungi saya ditalian : 011-32476100 . COD sekitar kawasan : SEGAMAT ( id : 1073023 )

Jadi bagi anda yang nak jadi sebahagian dari kami juga , boleh terus whatsapp 011-32476100. Pastikan anda mendaftar dengan kumpulan SID yang terbaik di Malaysia.

Whatsapp : NOREHA : 011-32476100.

Email : nur_imtinan09@yahoo.com/norehamahat@gmail.com

Juga penghantaran seluruh Malaysia melalui perkhidmatan kurier

TERIMA KASIH

DAFTR SHAKLEE

 

VITAMIN UNTUK LELAKI :: Lelaki Perlu Ambil Tahu ::

Percaya atau tidak, ramai para lelaki ingat bahawa vitamin Shaklee hanya untuk wanita. Hakikatnya, tidak begitu. SHAKLEE untuk SEMUA. Anda tak percaya?

Percayalah, hehe. 😀 .Kejap lagi saya tunjukkan mengapa Vitamin penting juga diambil oleh lelaki ? Anda NAK TAHU KENAPA? Sila teruskan bersama saya ya..

::: Lelaki sama seperti wanita. Perlu menjaga kesihatan supaya dapat jalani kehidupan dengan baik. Kalau anda fikir, hanya wanita sahaja perlu ambil vitamin, anda silap. Yelah kan,. Wanita perlu jaga penampilan, wanita melahirkan anak, menyusukan dan membuat kerja-kerja rumah.

Oppssss… lelaki? Bukankah tugas lelaki itu mencari nafkah? Perlu sihat selalu juga, bukan? Bagaimana para lelaki atau suami dapat jalankan amanah dengan baik?, Tentu sahaja perlukan kekuatan.  Haaa.. disinilah pentingnya lelaki dan wanita sama-sama menjaga kesihatan diri..lelaki lemah

Baik, di Shaklee , kami ada menyediakan suplimen tambahan yang boleh diambil oleh Lelaki. Sangatlah bagus kalau lelaki tahu betapa pentingnya suplimen untuk tubuh badan mereka..

Saya syorkan , cuba para suami ambil Set untuk lelaki. Antaranya adalah :

Omega Guard :: Vitamin E :: dan Zink Komplek :

Tengok ini…set lelaki

Anda nak tahu lagi, lagi dan lagi fungsi utama set Lelaki Shaklee ini ?? 😆

LELAKI HEBATIanya sangatla istimewa..Antaranya adalah :

 – Mengelakkan mati pucuk

– Meningkatkan bilangan sperma

– Mengelakkan berasa cepat letih dan lesu

– Mengembalikan tenaga kelakian

– Menjaga kesihatan kulit muka seperti menghilangkan jerawat dan jeragat

-Dan banyak-banyakla lagi…. Macam kat atas tuu.. :mrgreen: :mrgreen:

 Baik, untuk itu..Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan, boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut :

KLIK SINI UNTUK PAKEJ PENUH SHAKLEE

Dan

SINI UNTUK SENARAI HARGA PENUH SHAKLEE

Nama : Noreha Binti Mahat ( Mama Ainul )  ID : 1073023

Email : nur_imtinan09@yahoo.com/ norehamahat@gmail.com

Phone/ Message/ wassap : 017-7672250

“Ingin Mendapat 4-5-6 Angka Sebulan Dengan Mendaftar Ahli Shaklee?Hubungi Saya Juga! Hanya Online Sahaja, Anda Mampu Menjana Pendapatan Lumayan! Wakil Pengedar Seluruh Malaysia Masih Diperlukan! Dan Anda Akan Dijemput Ke Group Eklusif Di Facebook “

Set Bersalin Shaklee – Set Bersalin Terbaik

Kenapa saya katakan Set Bersalin Shaklee merupakan Set Bersalin Terbaik?

Bukan saya nak exxagerate sangat-sangat. Tapi sudah banyak dah tertimonial yang menyatakan kebaikan Set Bersalin Shaklee ni. Dan ternyata ramai yang berpuas hati. Maklumlah sekarang ni zaman moden. Generasi X kini lebih gemar mengambil sesuatu melalui pembacaan dan mula menitik beratkan tentang kesihatan. Saya juga tidak pernah mengkondem produk bersalin lain di pasaran. Apa pun, pilihan tetap di tangan pelanggan dan kami juga tidak memaksa sesiapa untuk beralih kepada pengambilan vitamin dan supplement.

Rata-rata ramai pun dah tau kebaikan vitamin ibu bersalin. Berikut saya ceritakan antara vitamin-vitamin yang perlu ibu bersalin titik beratkan:

Omega-3 Asid Lemak
Sebahagian wanita mempunyai masalah stress, kemurungan, atau kadangkala dipanggil sebagai meroyan selepas melahirkan anak. Terdapat kajian kekurangan dalam omega-3 asid lemak boleh meningkatkan risiko seorang ibu bersalin jadi meroyan. Asid docosahexaenoic atau DHA, adalah salah satu daripada asid omega-3 yang paling bermanfaat. DHA membantu dalam penghasilan susu ibu dan menyokong perkembangan otak, mata dan sistem saraf tunjag untuk bayi yang baru lahir. Sebab itulah DHA juga disarankan pengambilannya semasa trimester III kandungan. Selepas bersalin, DHA masih boleh disalurkan kepada bayi anda melalui susu ibu.

Vitamin B9
Vitamin B-9 adalah asid folik atau folate. Semasa mengandung, ibu hamil disarankan menambah kandungan asid folik untuk membantu dalam pembangunan sistem saraf bayi. Selepas ibu bersalin, ibu tetap disarankan untuk terus mengambil vitamin inikerana ia juga penting untuk bayi yang baru dilahirkan. Bukan itu sahaja, asid folik juga dibuktikan dapat mengurangkan gejala kemurungan dan meroyan selepas bersalin. Ibu bersalin disarankan untuk mengambil asid folik sekurang-kurangnya sebanyak 500 mcg setiap hari.

Zink Tambahan
Zink adalah salah satu mineral yang penting untuk menyokong sistem imunbadan dan membantu melindungi badan daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Bila kita mengandung, kadar zinc yang diperlukan tubuh berubah, begitu juga bila ibu tu bersalin. Malah, ibu-ibu bersalin yang mengambil zink tambahan didapati lebih bertenaga berbanding ibu yang tidak mengambil zink. Manakala bayi yang baru dilahirkan pula kurang risiko untuk kolik. Zink yang diperlukan oleh ibu bersalin adalah lebih kurang 18 mg sehari. Sumber zink boleh didapati daripada telur, daging, tepung gandum penuh dan oat.

Kalsium
Yang ni memang tidak dinafikan lagi. Wanita memang cenderung untuk kehilangan ketumpatan tulang lebih-lebih lagi apabila sudah mengandung, bersalin, ditambah pula dengan menyusukan anak. Ibu menyusu perlukan 1,200 mg kalsium setiap hari untuk menyokong kesihatan tulang mereka serta pertumbuhan bayi yang sihat. Produk tenusu, sayur-sayuran mentah, badam dan hazelnuts mengandungi dos yang tinggi kalsium, tetapi sekiranya kita mampu mendapatkan keperluan harian tersebut melalui makanan, kita perlu untuk menambah dengan kalsium tambahan. Maklumlah, saya sendiri tidak tahan untuk telan sehingga 4 gelas susu setiap hari.

Vitamin A
Vitamin A membantu untuk mengekalkan kulit yang sihat, gigi, tisu tulang dan membran lembut dan menggalakkan penglihatan yang baik. Keperluan untuk vitamin A untuk ibu-ibu baru baersalin kira-kira sebanyak 1,300 mg sehari. Wanita yang menyusukan memerlukan vitamin A lebih banyak kerana ia juga disalurkan melalui susu ibu. Sumber Vitamin A adalah lobak merah, sayur-sayuran, ikan dan daging, tetapi jika tidak mampu mendapatkannya melalui pemakanan harian, maka pengambilan Vitamin A tambahan adalah lebih disarankan.

Di Shaklee, kami menitik beratkan kesihatan ibu kerana kami percaya ibu yang sihat akan menghasilkan susu ibu yang lebih berkualiti. Oleh sebab itulah, kami gabungkan Vitamin-vitamin sedia ada Shaklee sebagai Set Bersalin Terbaik yang merangkumi semua vitamin dan nutrisi yang diperlukan oleh ibu bersalin. Berikut adalah vitamin yang disarankan, dipandankan dengan Produk Shaklee kami.

  1. Sumber Omega-3 Asid Lemak – OmegaGuard Shaklee
  2. Vitamin B9 – Vitamin B-Complex Shaklee
  3. Zink tambahan – Zinc Complex Shaklee
  4. Kalsium – Ostematrix Shaklee
  5. Vitamin A – Vita-Lea Iron Formula Shaklee atau CarotoMax

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi sebagai Set Bersalin Terbaik anda, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:

>

PAKEJ SET BERSALIN/ CONFINEMENT/ BERPANTANG SHAKLEE

 >

Nama: Noreha binti Mahat; ID Shaklee: 1073023; Emel: nur_imtinan09@yahoo.com; Phone:  017-7672250

 

 

 

 

 

Zinc Complex

Zinc Complex (MAL070311330XC)
National Pharmaceutical Control Bureau Ministry of Health Malaysia
Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan Malaysia, Kementerian Kesihatan Malaysia

Zinc merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita.  Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita.

Menyokong dan Memelihara Kesihatan yang Baik
Zinc Complex Shaklee merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu dalam memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein.  Ia juga menyediakan kalsium untuk memelihara kesihatan.*

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sitemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Zinc Boleh Meningkatkan Memori dan Daya Tumpuan

Di Jabatan Negara AS Grand Forks Pertanian Pusat Penyelidikan Pemakanan Manusia di North Dakota, mereka menambahkan zinc dalam diet tambahan pelajar-pelajar mereka dan pada peringkat kajian awal, mereka mendapati terdapat peningkatan dalam daya ingatan dan tumpuan pelajar-pelajar mereka. Dalam kajian terbabit, sebanyak 20 mg zinc diberikan setiap hari selama 10 hingga 12 minggu, membuktikan bahawa prestasi para pelajar menjadi lebih baik dan tumpuan pembelajaran yang lebih fokus berbanding daripada mereka yang tidak mengambil supllement zinc.

Zinc Adalah Suatu Khazanah Buat Lelaki
Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda daripada organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Kekurangan zinc yangs erius boleh menyebabkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, perkembangan yang kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan yang cepat dan keguguran rambut. Oleh yang demikian, kuanti zinc yang mencukupi amat perlu sedari remaja sehingga ke hari tua.

Kelebihan Zinc Complex Shaklee

  • Satu tablet memberi 100% Nilai Harian bagi zink
  • Dirumus dengan zink gluconate yang sangat bioavailable daripada alfalfa dan barli panggang
  • Rumusan Vegetarian

 

Fakta Nutrisi Setiap Hidangan

 

Bilangan Saiz Setiap Botol
120 biji dalam 1 botol

Jadual Makan
Untuk memelihara kesihatan – 1 kali sehari selepas makan

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegahsebarang penyakit.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:

>

KLIK SINI UNTUK SENARAI PENUH PAKEJ SHAKLEE

DAN

SINI UNTUK SENARAI HARGA SHAKLEE

 >

Nama: Noreha binti Mahat; ID Shaklee: 1073023; Emel: nur_imtinan09@yahoo.com; Phone: 017-7672250

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...