5 Tips Kulit Cantik Dan Sihat :: Anda Harus Lakukan

Kulit yang cantik ,sihat lagi menawan tentu sahaja diidamkan oleh para wanita. Tidak terkecuali juga para lelaki. Apa tidaknya, dengan memiliki kulit yang menawan secara motivasinya meningkatkan keyakinan seseorang, untuk melakukan pelbagai tugasan. Siapa kata kulit yang cantik tidak penting untuk melakukan tugasan? Bagi saya, dengan memiliki kulit yang cantik, bersih sebenarnya menaikkan motivasi seseorang bagi melakukan kerja seharian dengan sempurna.

CUN MELECUN VIT

Cuba anda bayangkan , apabila terpaksa hari-hari berjumpa dengan clien, dengan anda pulak  memiliki kulit yang kusam, tidak ceria, berminyak .. owh, tentu sahaja anda kelihatan kurang berkeyakinan .

KULIT CUN

Baik, suka saya berkongsi dengan anda 5 tips agar memiliki kulit yang cantik dan sihat ::Anda Harus lakukan

PERTAMA :

:: Makan Makanan Yang Berkhasiat

Ha, kalau anda nak tahu, makanan harian yang kita ambil sedikit sebanyak mempengaruhi kulit kita. Cuba elakkan dari mengambil terlalu kerap makanan yang bergoreng dan berminyak. Sesekali bolehlah. Kalau dah terlalu kerap, bukan sahaja memberi kesan pada kulit, malahan kolestrol tinggi pulak.

** Banyakkan makan buah-buahan,  sayur-sayuran, ikan, ayam, kekacang, susu dan produk tensusu. Makan secara teratur dan makan makanan yang kaya nutrisi.

** Pengambilan suplimen yang betul juga penting untuk keperluan badan. Saya cadangkan, ambil vitamin C dan vitamin E untuk kecantikan. Ianya terkenal sebagai antioksidan dan baik untuk kulit sihat.

KEDUA :

:: Banyakkan minum air masak atau air putih.

Ha.. minum air berperisa atau air manis bukan tak boleh, air kopi ke, air nescafe ke, boleh tetapi kurangkan lah ye. Cuma amalkan minum air putih sebanyak 2 liter dan lebih. Jangan kurang. Air amat penting untuk tubuh badan kerana tekanan darah akan lebih konsisten sekaligus membuatkan jantung berfungsi dengan baik.

KETIGA :

:: Bersenam Dan Cergas

Satu lagi yang kebanyakan dari rakyat Malaysia kurang memberi perhatian. Mungkin kerana kesibukan bekerja menyebabkan aktiviti bersenam ini nampak tidak penting. Tidak bersenam sebenarnya mendatangkan Stress. Tekanan pada peringkat awal  akan mengakibatkan sakit kepala dan otot terutamanya di bahagian leher. Sebab itulah, apabila tertekan, kita mudah merasa kekejangan otot terutama leher.

**Bersenam dapat mengurangkan risiko sakit Jantung dan Kanser. Anda juga akan lebih rileks dan kurang menghadapi tekanan. Sekaligus, anda akan lebih ceria kerana aura bahagia masuk dalam diri. Kalau tak percaya, cubalah..

KEEMPAT :

:: Cuci Muka

**Nak cantik kenalah cuci muka selalu. Cuci dengan kerap supaya wajah menjadi segar. Islam itu indah. Bukankah anda perlu mengambil wuduk sekurang-kurangnya 5 kali sehari untuk solat?  Sesungguhnya anda akan lebih segar dan nyaman apabila sentiasa mengenakan air di wajah. ( Noted ). Nak tidur pun, cuci muka bersih-bersih. Jangan tidur bersama makeup!

KELIMA :

:: Berfikiran Positif

** Ha, tahukah anda bahawa, apabila kita stress sebenarnya lebih cepat berlaku penuaan pada struktur kulit kita. Kulit akan tampak lebih  tua berbanding usia! Wah, menakutkan. Masalah penuaan bermula apabila kulit mula mengendur. Stress keterlaluan akan menyebabkan ketidak mampuan tubuh dalam meneutralkan radikal bebas yang ada dalam tubuh. Jadi, jangan Stress! Think positif ! 😀

Tips tambahan. Lindungi Kulit dari Terik Matahari

** Ha, tips yang seterusnya ni amat mudah. Jauhkan diri anda dari sinaran matahari. Tapi jangan keterlaluan lah ye.. senyum..

** Seterusnya, Banyakkan Berdoa semoga apa yang kita inginkan akan dimaqbulkan. :mrgreen:

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Untuk pengetahuan anda, Bulan Jun ni Promosi beli Vitamin E

It’s Back !!

-Buy 6 Free 1 ( 1 Botol = RM 149.00 sahaja  )

-Buy 6 Free Membership !!

-Buy 6 and Get  Exclusive invitation to join Ohsem Group

-Buy 6 Cash Rebate in Julai !!!

**Jadual pengambilan akan saya sertakan bila anda membuat pembelian dengan saya.. TQ **

PROMO VIITA E

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah WAKIL PENGEDAR SAH ANDA. Sebarang pertanyaan, boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut :

KLIK SINI UNTUK SENARAI PENUH PAKEJ SHAKLEE

Dan

SINI UNTUK SENARAI HARGA SHAKLEE

biodata

“Ingin Mendapat 4-5-6 Angka Sebulan Dengan Mendaftar Ahli Shaklee?Hubungi Saya Juga! Hanya Online Sahaja, Anda Mampu Menjana Pendapatan Lumayan! Wakil Pengedar Seluruh Malaysia Masih Diperlukan! Dan Anda Akan Dijemput Ke Group Eklusif Di Facebook “

VITAMIN UNTUK LELAKI :: Lelaki Perlu Ambil Tahu ::

Percaya atau tidak, ramai para lelaki ingat bahawa vitamin Shaklee hanya untuk wanita. Hakikatnya, tidak begitu. SHAKLEE untuk SEMUA. Anda tak percaya?

Percayalah, hehe. 😀 .Kejap lagi saya tunjukkan mengapa Vitamin penting juga diambil oleh lelaki ? Anda NAK TAHU KENAPA? Sila teruskan bersama saya ya..

::: Lelaki sama seperti wanita. Perlu menjaga kesihatan supaya dapat jalani kehidupan dengan baik. Kalau anda fikir, hanya wanita sahaja perlu ambil vitamin, anda silap. Yelah kan,. Wanita perlu jaga penampilan, wanita melahirkan anak, menyusukan dan membuat kerja-kerja rumah.

Oppssss… lelaki? Bukankah tugas lelaki itu mencari nafkah? Perlu sihat selalu juga, bukan? Bagaimana para lelaki atau suami dapat jalankan amanah dengan baik?, Tentu sahaja perlukan kekuatan.  Haaa.. disinilah pentingnya lelaki dan wanita sama-sama menjaga kesihatan diri..lelaki lemah

Baik, di Shaklee , kami ada menyediakan suplimen tambahan yang boleh diambil oleh Lelaki. Sangatlah bagus kalau lelaki tahu betapa pentingnya suplimen untuk tubuh badan mereka..

Saya syorkan , cuba para suami ambil Set untuk lelaki. Antaranya adalah :

Omega Guard :: Vitamin E :: dan Zink Komplek :

Tengok ini…set lelaki

Anda nak tahu lagi, lagi dan lagi fungsi utama set Lelaki Shaklee ini ?? 😆

LELAKI HEBATIanya sangatla istimewa..Antaranya adalah :

 – Mengelakkan mati pucuk

– Meningkatkan bilangan sperma

– Mengelakkan berasa cepat letih dan lesu

– Mengembalikan tenaga kelakian

– Menjaga kesihatan kulit muka seperti menghilangkan jerawat dan jeragat

-Dan banyak-banyakla lagi…. Macam kat atas tuu.. :mrgreen: :mrgreen:

 Baik, untuk itu..Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan, boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut :

KLIK SINI UNTUK PAKEJ PENUH SHAKLEE

Dan

SINI UNTUK SENARAI HARGA PENUH SHAKLEE

Nama : Noreha Binti Mahat ( Mama Ainul )  ID : 1073023

Email : nur_imtinan09@yahoo.com/ norehamahat@gmail.com

Phone/ Message/ wassap : 017-7672250

“Ingin Mendapat 4-5-6 Angka Sebulan Dengan Mendaftar Ahli Shaklee?Hubungi Saya Juga! Hanya Online Sahaja, Anda Mampu Menjana Pendapatan Lumayan! Wakil Pengedar Seluruh Malaysia Masih Diperlukan! Dan Anda Akan Dijemput Ke Group Eklusif Di Facebook “

Vita-E Complex®

Vita-E Complex®(MAL07021518XC)

National Pharmaceutical Control Bureau Ministry of Health Malaysia
Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan Malaysia, Kementerian Kesihatan Malaysia

Vitamin E adalah sejenis antioksidan kuat yang boleh larut dalam lemak di mana ia menyokong kesihatan jantung, otot, dan prostat, di samping meningkatkan fungsi paru-paru, kolon dan sistem imun badan.

Vita-E Complex® mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E.

Setiap kapsul gel lembut memberikan:

  • 400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium.
  • Membantu dalam memelihara kesihatan baik.

Adakah anda tahu?

  • 400IU Vitamin E bersamaan dengan;
    • 1 kg gandum bersih atau;
    • 500 ml minyak safflower atau
    • 8 kg bayam atau
    • 500 g badam atau
  • Vita-E Complex® Shaklee diperbuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan Vitamin E. Ia diekstrak daripada d-alpha tocopheryl yang aktif dan digabung dengan 8 jenis Vitamin E lain iaitu;
    • Alpha-tocopherol, 
    • Beta-tocopherol, 
    • Gamma tocopherol,
    • Delta-tocopherol, 
    • Alpha-tocotrienol, 
    • Beta-tocotrienol
    • Gamma-tocotrienol
    • Delta-tocotrienol
  • Ianya adalah Vitamin E yang paling lengkap di pasaran.
  • Mengandungi 10 mg Selenium semulajadi yang membantu tubuh menyerap Vitamin E, memelihara sel-sel badan. sel darah merah, dan tisu-tisu otot. 
  • Ianya juga adalah antioksidan semulajadi yang boleh menyingkirkan raksa/ merkuri, kadmium dan melindungi retina mata.
 
Manfaat utama Vitamin E
  • Memperbaiki sesetengah keadaan kulit.
  • Membantu menangani masalah Penyakit Parkinson.
  • Membantu lelaki dengan masalah kemandulan, memekatkan air mani dan kesuburan
  • Mencegah penyakit jantung.
  • Mencegah penyakit Alzheimer pada usia muda
  • Boleh membantu mengurangkan risiko (COPD) chronic obstructive pulmonary disease iaitu penyakit pulmonari obstruktif kronik sehingga  kira-kira 10 peratus.
  • Melindungi pesakit diebetes
  • Agen perlindungan kepada kanser payudara
  • Mengurangkan rasa senggugut semasa haid, anti penuaan.
  • Prostat pencegahan kanser, dan mencegah berulangnya kanser prostat.
  • Meningkatkan sistem imun warga emas.
  • Ia  berkesan dalam merawat non-alkohol steatohepatitis, penyakit berkaitan obesiti dan penyakit hati yang kronik.
Fakta Nutrisi Setiap Hidangan
 

Bilangan Saiz Setiap Botol
120 biji dalam 1 botol

Jadual Makan
Untuk memelihara kesihatan: 1  biji sehari selepas makan
Untuk anti penuaan dan kesuburan: 1 biji 2 kali sehari
Untuk kanser dan mengurangkan parut: 2 biji setiap kali, 2 kali sehari

Tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:

>

KLIK SINI UNTUK SENARAI PENUH PAKEJ SHAKLEE

DAN

SINI UNTUK SENARAI HARGA SHAKLEE

 >

Nama: Noreha binti Mahat; ID Shaklee: 1073023; Emel: nur_imtinan09@yahoo.com; Phone:  017-7672250

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...