Atasi Masalah Keguguran Rambut

gmbo rmbutAnda bermasalah dengan keguguran rambut? Runsing bukan, kalau tiap hari lepas sikat rambut je mesti ada helaian helaian rambut kat sikat. Lagi parah kalau rambut banyak betul jatuh kat lantai. Time mandi pulak, lagilah tension kan, bila diusap berhelai-helai rambut tercabut.

Ada orang bermasalah rambut gugur sejak dari kecil. Ada setengah orang pulak berhadapan dengan masalah keguguran rambut selepas bersalin. Dan ada juga, atas sebab faktor umur.

Masalah keguguran rambut ni pernah terjadi pada saya sebelum ini . Rasa jugaklah ketensionanya. Apa taknya, sekali lepas sikat, sangat banyak yang gugur. Sampai saya rasa mungkin saya boleh jadi botak kalau masalah keguguran rambut berterusan.

Nak tahu, saya bemasalah dengan keguguran rambut bukan sebab bersalin tapi sejak dari kecil. Tapi satu hari saya tersedar yang masalah kegugran rambut dah lama tak de. Wah, setahu saya, saya belum cuba apa-apa produk pun untuk masalah rambut ni. Cuma, pada saat tersedar  tu. (ceh, hehe ), saya sebenarnya sedang mengamalkan vitamin B-Complek,  Vitamin C Shaklee dan Ostematrix. Saya ambil untuk masalah stress dan tulang. Tak sangka pulak, masalah keguguran rambut saya turut hilang ( sangat teruja ).

Dek kerana keterujaan itulah saya mula mengkaji ,apa kandungan vitamin-vitamin tersebut sehingga masalah keguguran rambut dah takde dah. Dan, dari situlah, saya jatuh cinta terus dengan pengambilan vitamin (bukan ambil sembarangan ya, ambil dengan pengetahuan).

Baik, Apa Sebab/ Punca Masalah Rambut ni ya?

Banyak jugak faktor-faktornya , antaranya seperti :

  • Keturunan ( mungkin pemakanan )
  • Mengandung
  • Bersalin
  • Kekurangan nutrisi
  • Gangguan hormon
  • Pengambilan ubat-ubatan dan lain-lain

Jadi, Macamana Nak Rawat ya?

Atas pengalaman sendiri, bagi anda yang mempunyai masalah keguguran rambut ini, saya syorkan, bermulalah dengan pengambilan makanan berkhasiat dan jangan takut untuk mencuba vitamin . Seperti entry yang pernah saya tulis sebelum ini , vitamin tidak sama dengan ubat (KLIK SINI ). Vitamin InsyAllah tidak akan memudharatkan pengambilnya tetapi dengan syarat, mengambil vitamin dengan pengetahuan bukan sembrono je tau. Hehe.

Sebelum tu, cuba anda tonton video perkongsian wanita ini, tatkala bermasalah dengan keguguran rambut.

Anda boleh cuba :

SET LENGKP RMBUT SHAKLEE

ZINK COMPLEX : Membantu kesihatan rambut rapuh, rosak

VITA-LEA : Membantu masalah kekurangan zat besi

B-KOMPLEX : membantu peredaran darah dengan baik terutama di kepala

ESP : Atasi masalah rambut bercabang

VITAMIN C : Menyihatkan tulang, gusi dan seluruh tubuh amnya. ( Rambut turut sihat bila tubuh sihat )

Kalau rasa banyak je nak kena beli, nak kena telan vitamin.. ha, boleh try set budget ni. Sangat membantu jugakla.SET BUDGET RMBUT

Dan, ada lagi..tunggu jap..hehe. Shaklee pun ada shampoo untuk digunakan sewaktu mandi tau. Anda boleh cuba kalau nak tahu keberkesanannya.

shmpoo

Kalau nak lebih baik lagi, boleh cuba amalkan makanan yang berkhasiat, bernutrien untuk kesihatan rambut seperti tiram, telur, dan keledek. insyAllah lebih membantu. Selamat mencuba ya !

Kami adalah pengedar sah Shaklee Malaysia . Sekiranya anda berminat dengan produk-produk Shaklee, boleh hubungi saya ditalian : 011-32476100 . COD sekitar kawasan : SEGAMAT ( id : 1073023 )

Jadi bagi anda yang nak jadi sebahagian dari kami juga , boleh terus whatsapp 011-32476100. Pastikan anda mendaftar dengan kumpulan SID yang terbaik di Malaysia.

Whatsapp : NOREHA : 011-32476100.

Email : nur_imtinan09@yahoo.com/norehamahat@gmail.com

Juga penghantaran seluruh Malaysia melalui perkhidmatan kurier

TERIMA KASIH

DAFTR SHAKLEE

 

PROMOSI SHAKLEE JUN 2015

Promosi JUN kembali lagi.. syukur alhamdulillah, rasanya masih belum terlambat untuk saya umumkan promosi dari Shaklee bagi bulan Jun ini.

Ha..

jun promosi

Ha.. Nampak tak. Shaklee sekali lagi bagi promosi yang sentiasa best. Agak-agakla, rugi tak kalau tak ambil peluang untuk dapatkan vitamin C dan E pada bulan ni ? Seperti yang kita ketahui, vitamin C dan E sangat tinggi kandungan Anti-Oksidan dan Anti- Radang. Ia juga menguatkan imunisasi badan, mencantikkan kulit, merendahkan tekanan darah tinggi, mengekalkan berat badan yang ideal, mengurangkan tekanan ( anti-stress ), menguatkan rambut dan macam-macam lagi.

vit c.

Beli 6 botol vitamin C dapat free lagi 1 vitamin C. Kan untung tu. Anda hanya perlu membayar RM 588.30 dan dapat pulak  percuma 1 vitamin C yang harganya sebotol RM 92.50. kalau nak beli 2 botol je vitamin C, pun dapat diskaun 5%  dari harga.

Macam tu jugak kalau anda nak beli vitamin E yang sangat best ini. Anda beli 6 botol vitamin E berharga RM 947.64 ,Shaklee bagi anda percuma 1 botol yang bernilai RM 157.94. wah, kan best tu. Apa lagi yang anda dapat. Nak tahu? Anda boleh terus dapat Free Membership tau. Kalau anda nak jadi ahli anda kena bayar RM 69.00. tapi kalau anda beli promosi vitamin E pada bulan ini, Shaklee akan support terus keahlian anda. Bagus kan?

vit e

Kalau anda rasa macam banyak je kena beli 6 botol tu.. anda boleh beli 2 vitamin E sahaja dan anda dapat 5% potongan dari harga.

1 lagi promosi yang Shaklee bagi untuk bulan ini adalah Vita-Lea For Children.

vitalea childrenHarga sebotol Vita-Lea For Chidren ni hanya RM 117.66. Tapi kalau anda beli 3 botol Vita-Lea anda akan dapat percuma 1 botol. Wah, tentu anak anda sukakannya. Kalau saya, bukan anak saja yang gemarkanya, saya pun ambil ketika mabuk mengandungkan si comel Afnan sebelum ni.

Jadi, apa kata anda cuba vitamin-vitamin yang sangat-sangat best ni.

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit

Kami adalah pengedar sah Shaklee . COD sekitar kawasan : SEGAMAT. ( id : 1073023 )

Whatsapp : Noreha : 011-32476100.

Email : nur_imtinan09@yahoo.com/norehamahat@gmail.com

Juga penghantaran seluruh Malaysia melalui perkhidmatan kurier

DAFTR SHAKLEE

Set Hamil Trimester 1 : Shaklee

Waktu kehamilan adalah saat yang paling manis. Lebih-lebih lagi kepada pasangan yang baru pertama kali bakal menerima kehadiran orang baru. Wah, tahniah diucapkan.. yang buat kali kedua, ketiga dan seterusnya pon indah jugak. Dapatla kakak atau abang kawan baru!

Baik, bagi anda yang sedang hamil, tahniah sekali lagi diucapkan. Dan, inilah masanya anda perlu tahu penjagaan yang betul bagi diri anda juga baby anda.

Setiap orang berbeza semasa kehamilan. Ada yang mudah iaitu tidak merasa pening ataupun loya dari awal kehamilan sampailah nak bersalin. Ada orang pulak, merasa pening dan loya semacam je sampailah nak tiba hari bersalin. Tiada masalah, semua dah tersurat dan tersirat. Yang penting, kita tahu dan amalkan cara penjagaan kesihatan diri supaya anak yang bakal dilahirkan sihat tanpa masalah.

5 Tips penjagaan diawal kehamilan

1)Segera ke klinik untuk mengetahui tahap kesihatan anda pada awal kehamilan. Ini bagi memudahkan anda supaya dapat merancang dah berhati-hati terhadap pekerjaan yang anda sedang hadapi. Juga dapat membuat ujian saringan penyakit yang boleh menjejaskan pertumbuhan bayi.

2)Pilih makanan yang bersesuaian. Sewaktu hamil, berkemungkinan anda akan membenci beberapa jenis makanan. Itu normal. Cuma, anda perlulah memberi penekanan terhadap pemakanan altelnatif lain supaya pola pemakanan anda waktu hamil adalah berkhasiat.

3)Ubat-ubatan yang berbahaya kepada bayi dan anda perlu dielakkan. Sekarang anda telah berbadan dua. Maka, jika anda mengalami kesakitan dan memerlukan mengambil ubat-ubatan, perlulah merujuk kepada yang pakar. Ada ubat-ubatan yang tidak sesuai diambil oleh ibu hamil, maka dari itu bertanya dengan yang pakar adalah yang terbaik.

4)Menjaga emosi. Emosi sewaktu hamil mungkin tidak sama sewaktu sebelum hamil. Kadang-kadang tidak semena-mena datang rasa sedih, nak marah dan sebagainya. Jadi, elakkan diri dari ketidakselesaan. Ambil masa tenangkan diri sekiranya  perasaan kurang enak melanda,

5)Banyakkan berehat. Diawal kehamilan, kita tidak pasti kekuatan rahim kita. Maka dari itu, bagi mengelakkan masalah kesihatan, keguguran dan sebagainya berehat dengan mencukupi itu amatlah perlu.

Mengapa nutrisi perlu mencukupi sepanjang kehamilan?

Seperti yang anda tahu, makanan yang anda makan sekarang bukanlah hanya untuk anda sahaja, tetapi juga kepada bayi anda. Ia penting bagi perkembangan dan pertumbuhan bayi. Mengekalkan kesihatan ibu, juga mengurangkan komplikasi semasa mengandung.

Berapakah pertambahan berat yang sepatutnya semasa mengandung ?

Purata pertambahan berat semasa mengandung adalah sekitar 12.5 kg, 20% daripada berat badan.

  • Trimester pertama :1-2 kg
  • Trimester kedua : 3-4 kg
  • Trimester ketiga : 6-7 kg

Vitamin apa yang sesuai untuk ibu hamil trimester pertama?

Sekarang tentu anda mahu vitamin yang boleh membantu mengekalkan kesihatan anda dan bayi anda bukan? Baik..

Saya cadangkan, ambil vitamin mengikut keperluan anda dan bayi anda. Antara vitamin yang terbaik diambil adalah :

  • B-komplek ( Asid Folik )

Asid folik adalah salah satu vitamin dalam kumpulan B. B kompleks juga adalah vitamin jenis larut air dan mudah musnah akibat stress, pencemaran dan sebagainya. Mengapa kita perlukan b kompleks dalam menu harian? B kompleks terdiri daripada kumpulan lapan (8) vitamin B iaitu thiamin (B-1), riboflavin (B-2),niacin (B-3), pantothenic acid (B-5), pyridoxine (B-6), folic acid (B-9) and cobalamin (B-12) dan Biotin. Secara umumnya, B kompleks meningkatkan metabolisme badan, menukarkan gula kepada tenaga, menstabilkan hormon dan penting untuk kesihatan saraf. Dengan kata lain, B kompleks dapat mengurangkan stress, meningkatkan daya fikiran,  membuat wajah berseri-seri. Kalau nak tau, riboflavin dalam B kompleks lah yang memberikan warna kuning fluorescent pada urin dan susu ibu.

  • Vitalea

Vitalea membekalkan multivitamin yang dirumus khas dengan 28 jenis vitamin dan mineral penting termasuk zat besi dan juga asid folik (dalam bentuk folate) yang perlu untuk kesihatan optimum ibu serta memastikan ibu sentiasa bertenaga. Ibu sangat digalakkan mengambil vitalea untuk menampung keperluan nutrisi sepanjang kehamilan lebih-lebih lagi jika ibu mempunyai hemoglobin (hb) yang rendah atau anemia.

  • Vitamin c

Vitamin C tidak boleh dihasilkan oleh tubuh kita. Jadi, kita perlu dapatkan dari sumber luar. Vitamin C dapat mempertingkatkan sistem imun badan. Sistem imun yang kuat dapat menjadi benteng supaya kita tidak mudah dijangkiti penyakit. Sebiji vitamin C shaklee 500g adalah bersamaan dengan 6 1/2 biji buah oren. Sanggup ke nak makan sampai sebanyak tu sehari? sebiji buah oren navel (yg jenis manis tu..) RM1 jugak saya tengok kat pasaraya. Uniknya vitamin C Shaklee pula ia berteknologi pelepasan bermasa. Maksudnya 100mg vitamin c dilepaskan ke dalam tubuh setiap jam. Ini kerana, vitamin C adalah sejenis vitamin larut air dan mudah musnah. Kalau semua vitamin C tu terus dilepaskan waktu kita makan vitamin tu, badan kita tak dapat khasiat vitamin C tu sepenuhnya sepanjang hari.

  • Ostematrix ( kalsium )

Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Kalsium semata-mata tidak mampu dimanfaatkan oleh tubuh tanpa magnesium dan vitamin D yang mencukupi. Ostematrix dapat membantu masalah mengatasi keletihan, cramp, kebas-kebas, sembelit dan banyak lagi. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan Ostematrix terbukti dapat membantu penghasilan susu ibu, provided konsep asas penyusuan (supply vs demand) dipatuhi.

Walau bagaimanapun, pengambilan vitamin haruslah kena pada caranya. Tidak boleh mengambil suplimen/vitamin tanpa mendapat konsultasi sewajarnya. Ini kerana, ada vitamin yang kurang penyerapan sekiranya diambil bersama-sama.

trimester    qq

Baik, harga bagi set Hamil Trimester pertama hanyalah RM 296.00 .

Nantikan artikel set Hamil Trimester 2 dan 3 ya.. J

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, SAYA ADALAH WAKIL PENGEDAR SAH ANDA. Sebarang pertanyaan, boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut :

Klik Sini Untuk Senarai Penuh Pakej Shaklee

Nama : Noreha Mahat

ID : 1073023 

Email : nur_imtinan09@yahoo.com/ norehamahat@gmail.com

Fb: Cari Vitamin.com

Phone/ Message/ wassap : 017-7672250/ 011-32476100

“Ingin Mendapat 4-5-6 Angka Sebulan Dengan Mendaftar Ahli Shaklee?Hubungi Saya Juga! Hanya Online Sahaja, Anda Mampu Menjana Pendapatan Lumayan! Wakil Pengedar Seluruh Malaysia Masih Diperlukan! Dan Anda Akan Dijemput Ke Group Eklusif Di Facebook “

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

5 Tips Kulit Cantik Dan Sihat :: Anda Harus Lakukan

Kulit yang cantik ,sihat lagi menawan tentu sahaja diidamkan oleh para wanita. Tidak terkecuali juga para lelaki. Apa tidaknya, dengan memiliki kulit yang menawan secara motivasinya meningkatkan keyakinan seseorang, untuk melakukan pelbagai tugasan. Siapa kata kulit yang cantik tidak penting untuk melakukan tugasan? Bagi saya, dengan memiliki kulit yang cantik, bersih sebenarnya menaikkan motivasi seseorang bagi melakukan kerja seharian dengan sempurna.

CUN MELECUN VIT

Cuba anda bayangkan , apabila terpaksa hari-hari berjumpa dengan clien, dengan anda pulak  memiliki kulit yang kusam, tidak ceria, berminyak .. owh, tentu sahaja anda kelihatan kurang berkeyakinan .

KULIT CUN

Baik, suka saya berkongsi dengan anda 5 tips agar memiliki kulit yang cantik dan sihat ::Anda Harus lakukan

PERTAMA :

:: Makan Makanan Yang Berkhasiat

Ha, kalau anda nak tahu, makanan harian yang kita ambil sedikit sebanyak mempengaruhi kulit kita. Cuba elakkan dari mengambil terlalu kerap makanan yang bergoreng dan berminyak. Sesekali bolehlah. Kalau dah terlalu kerap, bukan sahaja memberi kesan pada kulit, malahan kolestrol tinggi pulak.

** Banyakkan makan buah-buahan,  sayur-sayuran, ikan, ayam, kekacang, susu dan produk tensusu. Makan secara teratur dan makan makanan yang kaya nutrisi.

** Pengambilan suplimen yang betul juga penting untuk keperluan badan. Saya cadangkan, ambil vitamin C dan vitamin E untuk kecantikan. Ianya terkenal sebagai antioksidan dan baik untuk kulit sihat.

KEDUA :

:: Banyakkan minum air masak atau air putih.

Ha.. minum air berperisa atau air manis bukan tak boleh, air kopi ke, air nescafe ke, boleh tetapi kurangkan lah ye. Cuma amalkan minum air putih sebanyak 2 liter dan lebih. Jangan kurang. Air amat penting untuk tubuh badan kerana tekanan darah akan lebih konsisten sekaligus membuatkan jantung berfungsi dengan baik.

KETIGA :

:: Bersenam Dan Cergas

Satu lagi yang kebanyakan dari rakyat Malaysia kurang memberi perhatian. Mungkin kerana kesibukan bekerja menyebabkan aktiviti bersenam ini nampak tidak penting. Tidak bersenam sebenarnya mendatangkan Stress. Tekanan pada peringkat awal  akan mengakibatkan sakit kepala dan otot terutamanya di bahagian leher. Sebab itulah, apabila tertekan, kita mudah merasa kekejangan otot terutama leher.

**Bersenam dapat mengurangkan risiko sakit Jantung dan Kanser. Anda juga akan lebih rileks dan kurang menghadapi tekanan. Sekaligus, anda akan lebih ceria kerana aura bahagia masuk dalam diri. Kalau tak percaya, cubalah..

KEEMPAT :

:: Cuci Muka

**Nak cantik kenalah cuci muka selalu. Cuci dengan kerap supaya wajah menjadi segar. Islam itu indah. Bukankah anda perlu mengambil wuduk sekurang-kurangnya 5 kali sehari untuk solat?  Sesungguhnya anda akan lebih segar dan nyaman apabila sentiasa mengenakan air di wajah. ( Noted ). Nak tidur pun, cuci muka bersih-bersih. Jangan tidur bersama makeup!

KELIMA :

:: Berfikiran Positif

** Ha, tahukah anda bahawa, apabila kita stress sebenarnya lebih cepat berlaku penuaan pada struktur kulit kita. Kulit akan tampak lebih  tua berbanding usia! Wah, menakutkan. Masalah penuaan bermula apabila kulit mula mengendur. Stress keterlaluan akan menyebabkan ketidak mampuan tubuh dalam meneutralkan radikal bebas yang ada dalam tubuh. Jadi, jangan Stress! Think positif ! 😀

Tips tambahan. Lindungi Kulit dari Terik Matahari

** Ha, tips yang seterusnya ni amat mudah. Jauhkan diri anda dari sinaran matahari. Tapi jangan keterlaluan lah ye.. senyum..

** Seterusnya, Banyakkan Berdoa semoga apa yang kita inginkan akan dimaqbulkan. :mrgreen:

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Untuk pengetahuan anda, Bulan Jun ni Promosi beli Vitamin E

It’s Back !!

-Buy 6 Free 1 ( 1 Botol = RM 149.00 sahaja  )

-Buy 6 Free Membership !!

-Buy 6 and Get  Exclusive invitation to join Ohsem Group

-Buy 6 Cash Rebate in Julai !!!

**Jadual pengambilan akan saya sertakan bila anda membuat pembelian dengan saya.. TQ **

PROMO VIITA E

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah WAKIL PENGEDAR SAH ANDA. Sebarang pertanyaan, boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut :

KLIK SINI UNTUK SENARAI PENUH PAKEJ SHAKLEE

Dan

SINI UNTUK SENARAI HARGA SHAKLEE

biodata

“Ingin Mendapat 4-5-6 Angka Sebulan Dengan Mendaftar Ahli Shaklee?Hubungi Saya Juga! Hanya Online Sahaja, Anda Mampu Menjana Pendapatan Lumayan! Wakil Pengedar Seluruh Malaysia Masih Diperlukan! Dan Anda Akan Dijemput Ke Group Eklusif Di Facebook “

Kenapa vitamin c Shaklee perlu untuk tubuh badan?

Assalamualakum dan selamat sejahtera. Entry pada kali ini suka  saya bercerita atau berkongsi sedikit perkongsian berkenanan vitamin c. Apa itu vitamin c Shaklee sustained release Vita-C? lihat sini..

Adakah anda tahu bahawa Vitamin c  sangat-sangatla diperlukan oleh tubuh badan seseorang. Pergerakan aktif sepanjang hari memungkinkan tubuh menjadi keletihan. Dan sekiranya dibiarkan tubuh badan kita berkerja keras tanpa had atau melantak tanpa di ‘servis’, lama-kelamaan, kerja yang kita lakukan turut tidak berkualiti .

Haa,.. disinilah perlunya badan kita dijinakkan dengan senaman dan pengambilan supliment yang bersesuaian.

Kenapa vitamin c Shaklee?

Membentuk Kolagen – Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

Memperbaiki Simptom Pendarahan – Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

Peningkatan Sistem Imun – Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.

Memerangi kanser – Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.

Mencantikkan Kulit – Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Memperbaiki Insomnia – Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.

Mengekalkan kolestrol sihat – ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.

images (4)

Apa akan jadi sekiranya kekurangan vitamin c?

*Seseorang mudah tertekan / Stress – sering letih dan lemah

*Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik, tapak kaki keras dan kasar Luka yang lambat sembuh

*Mudah selsema / bersin

*Wajah nampak tua dari usia (Vitamin C penting utk pembentukan kolagen)

*Mudah dapat ulser

*Mudah demam / antibodi tak kuat

*Gusi berdarah

*Salur darah mengecil

*Sakit sendi

*Tanda lebam pada badan

*Weight loss (bukan kurus sihat tapi kurus yang tak sihat, lemah dan kusam)

Haa.. Nampak bukan??.. ini kenapa kita sangat-sangat memerlukan vitamin tambahan untuk tubuh badan kita. Untuk mengurangkan kerja harian, mungkin boleh..tetapi dalam keadaan suasana  kerja sekarang, ( utama bagi yang bekerja bawah majikan ) kita terpaksa berkerja bertungkus-lumus untuk mendapatkan kualiti kerja.

photo_20140203_153106

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan, boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut :

Klik Sini Untuk Senarai Penuh Pakej Shaklee

Dan

Sini Untuk Senarai Harga Penuh Shaklee

Nama : Noreha Binti Mahat

Email : nur_imtinan09@yahoo.com/ norehamahat@gmail.com

Phone/ Message/ wassap : 017-7672250

“Ingin Mendapat 4-5-6 Angka Sebulan Dengan Mendaftar Ahli Shaklee?Hubungi Saya Juga! Hanya Online Sahaja, Anda Mampu Menjana Pendapatan Lumayan! Wakil Pengedar Seluruh Malaysia Masih Diperlukan! Dan Anda Akan Dijemput Ke Group Eklusif Di Facebook “

Sustained Release Vita-C Plus 500 mg

 

Sustained Release Vita-C Plus 500 mg (MAL07010987XC)
National Pharmaceutical Control Bureau Ministry of Health Malaysia
Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan Malaysia, Kementerian Kesihatan Malaysia

Sumber Vitamin C Semulajadi yang Disalurkan Jam demi Jam
Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian.  Vita-C Plus dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C Plus 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh.  Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.*

Vitamin C adalah antioksidan yang kuat. Sustained Release Vita-C Plus 500 mg bermanfaat untuk:

  • Tinggi potensi vitamin C
  • Setiap tablet Sustained Release Vita-C Plus, mengandungi 7.5 hidangan buah oren termasuk kulitnya (500 mg)
  • Ujian klinikal telah membuktikan bahawa, vitamin C dalam setiap 2 tablet  Sustained Release Vita-C Plus (yang diambil selang 5 jam), mampu bertahan di dalam plasma darah kita selama 24 jam.
  • Setiap tablet mengandungi 120 mg bioflavanoid yang diekstrak daripada kulit buah, dan juga dikenali sebagai vitamin C Complex.
  • Satu formula yang membantu mengekalkan pertahanan antioksidan semula jadi, integriti sel, dan kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot, dan saluran darah

Adakah anda tahu?

  1. 1 batang rokok mampu melupuskan 50 – 100 mg vitamin C yang diambil dalam tubuh
  2. Keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin C dalam tubuh
  3. Pil penahan sakit akan menyusutkan Vitamin C dengan banyak
  4. Terlebih dos Vitamin C akan menyebabkan cirit-birit
Fakta Lain Berkaitan Vitamin C
  1. Haiwan seperti arnab mampu menghasilkan Vitamin C mereka sendiri kira-kira 18,000 mg (18 g) sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C. Maka, sumber Vitamin C hanyalah melalui pemakanan.
  2. Vitamin C adalah vitamin larut air. Maka, ia akan hilang secara berterusan dari tubuh kita.
  3. Oleh itu, kita perlu mengambil vitamin C setiap hari. Oleh kerana ia larut air, makan overdose vitamin C tidak perlu dikhuatiri, lantas ia tidak memberikan kesan toksik.
  4. Setiap  hidangan buah-buaham membekalkan kira-kira 45 – 60 mg Vitamin C.
  5. Kandungan Vitamin C paling tinggi ketika buah masak dengan ranum, dan Vitamin C boleh hilang apabila terdedah kepada kepanasan.
Fakta Nutrisi Setiap Hidangan
 

Bilangan Saiz Setiap Botol
180 biji dalam 1 botol

Jadual Makan
Untuk memelihara kesihatan: 1 – 2 biji sehari selepas makan
Untuk radang dan allergik: 1 – 1 biji 2 kali sehari.
Untuk kanser dan influenza dan penyembuhan luka-luka dan penyakit: 2 biji setiap kali, 3 kali sehari
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:

>

KLIK SINI UNTUK SENARAI PENUH PAKEJ SHAKLEE

DAN

SINI UNTUK SENARAI HARGA SHAKLEE

 >

Nama: Noreha binti Mahat; ID Shaklee: 1073023; Emel: nur_imtinan09@yahoo.com; Phone:  017-7672250

Vitamin C Sustained Release

Vitamin C juga dikenali sebagai Asid Askorbik, dan ianya larut dalam air dan tidak disimpan oleh badan. Ianya antara Vitamin yang paling mudah hilang, samaada dari segi penyediaan makanan, mahupun dalam badan kita sendiri. Ia hanya boleh bertahan selama beberapa jam sahaja dalam saluran darah, menyebabkan kita seharusnya mengambil Vitamin C selang beberapa jam. Vitamin C yang berlebihan akan dikeluarkan melalui air kencing. Makan vitamin C berlebihan tidaklah merbahaya pada anda, tetapi ianya merbahaya pada poket anda. Hihi.

Contoh buah-buahan yang banyak kandungan Vitamin C adalah; oren, limau, anggur manakala dari kumpulan sayur-sayuran pula adalah seperti tomato, kubis, asparagus dan mana-mana sayur-sayuran yang berwarna hijau.

>

Sebagai pengganti, anda juga boleh mengambil makanan tambahan untuk melengkapkan keperluan vitamin C dalam badan anda. Natural vitamin C tambahan biasanya dibuat rosehips atau buah-buahan sitrus. Tambahan ini biasanya boleh didapati dalam bentuk tablet atau kapsul, membuat ia lebih mudah bagi anda untuk memperoleh jumlah yang mencukupi vitamin C; sekiranya tiada masa atau keadaan yang membolehkan kita mendapatkan Vitamin C dari buah-buahan dan sayur-sayuran segar.

Terdapat beberapa tips berguna untuk anda memakan vitamin C betul:

  1. Masak sayur-sayuran di dalam sup membolehkan kita mendapat Vitamin C dari kuahnya kerana ia larut air. Tetapi, mendidihkan makanan dengan sayur-sayuran terlalu lama juga menyebabkan kehilangan Vitamin C ini. Sebab tu biasanya bila kita masak sayur, jangan terlalu lama.
  2. Jangan simpan dan rendam sayur-sayuran dan buah-buahan di dalam air, kerana ia akan kehilangan Vitamin C.
  3.  Menggabungkan vitamin C dengan nutrien lain untuk mendapatkan manfaat maksimum daripada setiap nutrien.

Jadi, ,mulai sekarang jangan lupa untuk mengambil vitamin C kerana ia adalah sangat penting untuk badan kita. Makan makanan yang segar adalah yang lebih afdal dan terbaik. Walau bagaimanapun, mengambil supplement juga merupakan cara alternatif untuk mendapatkan vitamin ini.

Vitamin C Shaklee Sustanied Released adalah Vitamin C yang dilepaskan secara perlahan-lahan dalam tubuh. Jadi, ia amat sesuai digunakan tanpa perlu risau akan dosage dan kuantiti sebenar yang diserap dalam tubuh, dan yang berlebihan melalui air kencing.

Vitamin C Shaklee Ibucergas.com

Berminat?

Hubungi saya:

Nama: Noreha binti Mahat; ID Shaklee: 1073023; Emel: nur_imtinan09@yahoo.com;  Phone: 017-7672250

 

Rujukan:

http://www.boxingscene.com/nutrition/45166.php

http://www.healthaliciousness.com/articles/vitamin-C.php

http://medicineworld.org/stories/lead/11-2010/vitamin-c-a-life-saving-treatment-for-sepsis.html

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...