Berhenti Merokok Dengan Vivix Shaklee

Berhenti Merokok Semulajadi

berhenti merokok

Tahukah anda bahawa merokok sangat membahayakan kesihatan? Bukan sahaja kesihatan diri perokok tersebut , bahkan orang sekeliling yang berada berdekatan dengan perokok tersebut pon turut terkena bahananya.

Kasihan bukan, orang yang tidak merokok tetapi mendapat penyakit asbab dari seorang perokok tegar yang berhampiran. Kajian mendapati bahawa, penghidu asap rokok lebih berisiko mendapat penyakit berbanding si perokok tegar! Asap rokok yang dihidu oleh perokok, atau mereka yang berada di sekelilingnya, akan memasuki rongga mulut dan hidung melalui kerongkong ke paru-paru. Kandungan asap rokok akan menyebabkan kerosakan tisu, sekaligus mengundang pelbagai penyakit di mulut, kerongkong dan barah.

Tahu tak rokok telah difatwakan HARAM. Tahu kenapa haram? Sebab salah satunya rokok menganiaya diri sendiri dan orang lain. Kalau anda merokok, macam anda nak bunuh diri lah. Tapi bunuh diri yang tak berapa nak nampak gitu. Sebabnya, dia musnahlah dalaman. Kat luar nampak elok je. Tapi dalam, perlahan-lahan, membusuk! Aduh…

7 Sebab Utama Kenapa Anda Wajib Berhenti Merokok :

  • Rokok pembunuh senyap !
  • Membahayakan isteri, anak-anak khususnya bayi, dan insan keliling. Kalau kasihan dan sayangkan orang keliling anda, anda perlu BERHENTI merokok.
  • Merokok penyebab Kanser paru-paru, kanser lidah dan lain-lain
  • Merosakkan gigi dan penyebab nafas berbau
  • Mudah letih, stamina berkurang dan nampak lesu tidak bermaya
  • Boleh mati pucuk bagi lelaki !
  • Keguguran bagi wanita dan boleh menyebabkan kelahiran anak pra-matang atau cacat !

berhenti merokok 2

Saya memahami, untuk berhenti merokok secara mendadak agak sukar. Mana taknya, bertahun-tahun hisap. Dah macam makanan tambahan kedua. Sukar bukan? Time sekolah dulu, pernah saya ada kawan yang tegar merokok. Memang hari-hari wajib merokok. Kalau tak, mata kemerah-merahan berair. Ngeri gitu!

Bagi anda penghisap rokok tegar, cubalah berhenti perlahan-lahan. Kalau sebelum ini ambil 10 batang sehari. Apa kata, cuba kurangkan kuantiti pada hari berikutnya. Ha.. boleh kan. Nak seribu daya, tak nak seribu dalih. Ha.. tu peribahasa yang biasa digunakan. Kalau agak-agak nak merokok tu, cuba bayangkan anak dan isteri. Kasihan mereka..

Saya kongsikan sedikit, 5 cara mudah nak berhenti merokok ! sebelum tu, cuba tonton video ini. Bagaimana encik ni berhenti merokok buat selama-lamanya ! Satu hari, isteri beliau memperkenalkan Vivix Shaklee. Dan, apabila beliau cuba untuk kembali merokok, rokok jadi tawar dan tak sedap langsung! Jom tonton dulu

  • Niat. Niat untuk berhenti dari merokok lah. Kena niat, sebab niat menentukan apa yang kita nak. Macam solatla. Tak ada niat, tak sah. Tak de niat nak berhenti rokok, memang payah!
  • Buat jadual pengambilan dan kurangkan kuantiti harian. Maksudnya, ada carta harian untuk anda berhenti perlahan-lahan. Ingat, berhenti mendadak mungkin menyebabkan anda hilang sabar dan akhirnya anda tension dan akan meneruskan kembali tabiat merokok
  • Sibukkan diri dengan aktiviti sihat. Seperti beriadah, aktiviti kemasyarakatan dan lain-lain.
  • Hindari tempat berasap serta berkumpul bersama-sama perokok lain. Kalau ada rakan yang ajak merokok, tahan diri
  • Elakkan pengambilan minuman yang merangsang untuk rokok spt caffein
  • Hisap gula2 bila terasa nak merokok.
  • Ambil suplimen tambahan. Ianya bagi merawat kesan tinggalan lama di tubuh badan akibat merokok.

istimewa vivix

Berhenti Merokok Dengan Vivix Shaklee!

Saya syorkan kepada perokok tegar, cubalah ambil Vivix Shaklee. Mudah-mudahan ia membantu anda untuk hidup dengan lebih  sihat lagi.

Saya tidak kata ambil Vivix anda akan terus berhenti merokok. Kerana saya tidak merokok dan tidak tahu kesannya. Tapi, mereka beritahu mereka telah berjaya berhenti merokok, dengan pengambilan Viivix Shaklee. Kalau mereka mampu, kenapa anda tidak kan? Anda boleh buktikan juga seperti mereka ini !

testi-1

testi 2

testi 3

Jadi, pilihan di tangan anda. Buat pilihan terbaik dan ambil tindakan. semoga berjaya !

Kami adalah pengedar sah Shaklee Malaysia . Sekiranya anda berminat dengan produk-produk Shaklee, boleh hubungi saya ditalian : 011-32476100 . COD sekitar kawasan : SEGAMAT ( id : 1073023 )

Jadi bagi anda yang nak jadi sebahagian dari kami juga , boleh terus whatsapp 011-32476100. Pastikan anda mendaftar dengan kumpulan SID yang terbaik di Malaysia.

Whatsapp : NOREHA : 011-32476100.

Email : nur_imtinan09@yahoo.com/norehamahat@gmail.com

Juga penghantaran seluruh Malaysia melalui perkhidmatan kurier

TERIMA KASIH

DAFTR SHAKLEE

DTX Complex™

DTX Complex™ (MAL 070090948TC)
National Pharmaceutical Control Bureau Ministry of Health Malaysia
Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan Malaysia, Kementerian Kesihatan Malaysia

Satu gabungan Shaklee yang unik di mana formula ini mengandungi ekstrak benih milk thistle yang pernah dibuktikan dalam satu kajian bahawa ia dapat menyokong keupayaan badan untuk membentuk protein-protein yang diperlukan untuk pembentukan se, mula sel-sel hati dan tonik hati, serta bersihkan hati. Ia mengandungi Cendawan Chinensis yang mempunyai Reishi dan Schizandra Dandelion, Kunyit, dan Artichoke untuk membantu memelihara aliran hempedu.

Fungsi Hati

  1. Rebesan Hempedu 
    • Cecair hempedu disimpan di dalam pundi hempedu dan dikeluarkan apabila proses penghadaman berlangsung. Hempedu diperlukan untuk memproses lemak, dan mencernakannya. Hempedu memecahkan lemak kepada sebatian yang lebih kecil (small globule). Hempedu juga membantu dalam pencernaan dan penyerapan vitamin larut lemak seperti A, D, E dan  K, dan membantu mengasimilasikan kalsium. Hempedu juga menukarkan bera karotene kepada Vitamin A.
  2. Bertindak Sebagai Detoksifikasi 
    • Metabolisma protien dan penapaian bakteria makanan dalam usus menghasilkan ammonia yang kemudiannya didetoksifikasikan oleh hati. Hati mengawal metabolisma protein. Untuk mendetoksifikasikan ammonia ini, hati juga menggabungkan bahan-bahan toksik termasuk sisa metabolik, sisa racun serangga, dadah, alkohol, dan bahan kimia bergabung bersama-sama bahan-bahan yang juga bukan toksin. Bahan-bahan ini kemudiannya dikumuhkan dari buah pinggang. Oleh itu, dalam usaha untuk mempunyai fungsi hati dan tonik hati yang baik dan betul, fungsi buah pinggang juga mestilah dalam keadaan terbaik.
  3. Mengawal Paras Gula Dalam Darah
    • Hati menukarkan tiroksina – iaitu hormon tiroid ke dalam bentuk yang lebih aktif. Penukaran yang tidak mencukupi oleh hati boleh menyebabkan hipotirodiesme. Hati mewujudkan Glukosa Tolerancy Factor (GTF) dari kromium dan glutation. GTF diperlukan oleh insulin untuk mengawal paras gula dalam darah dengan betul. Gula yang berlebihan akan disimpan di dalam badan sebagai glikogen, dan kemudian ditukar kembali kepada gula apabila diperlukan sebagai tenaga. Hati juga memecahkan hormon seperti estrogen adrenalin, dan insulin.
  4. Penting Dalam Metabolisme Lemak
    • Hati penting dalam sintesis asid lemak dari asid amino dan gula, iaitu ketika pengeluaran kolestrol, lipoprotein, dan phospolipid, dan ketika pengoksidaan lemak untuk menghasilkan tenaga. Dalam hati, makanan berlebihan akan ditukarkan kepada lemak. Kemudian, ia diangkut ke tisu lemak badan untuk penyimpanan.

Digunakan secara tradisional untuk tonik hati.*

 

Fakta Nutrisi Setiap Hidangan

 

Bilangan Saiz Setiap Botol
90 biji dalam 1 botol

Jadual Makan
Makan 3 biji sehari. Keberkesanan akan dapat dilihat selepas 3 minggu
Tidak digalakkan untuk ibu menyusu dan ibu mengandung

Tiada perasa tiruan, pemanis, warna-warna, atau bahan pengawet tambahan.
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegahsebarang penyakit.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:

>

KLIK SINI UNTUK SENARAI PENUH PAKEJ SHAKLEE

DAN

SINI UNTUK SENARAI HARGA SHAKLEE

 >

Nama: Noreha binti Mahat; ID Shaklee: 1073023; Emel: nur_imtinan09@yahoo.com; Phone:  017-7672250

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...