Set Hamil Trimester 1 : Shaklee

Waktu kehamilan adalah saat yang paling manis. Lebih-lebih lagi kepada pasangan yang baru pertama kali bakal menerima kehadiran orang baru. Wah, tahniah diucapkan.. yang buat kali kedua, ketiga dan seterusnya pon indah jugak. Dapatla kakak atau abang kawan baru!

Baik, bagi anda yang sedang hamil, tahniah sekali lagi diucapkan. Dan, inilah masanya anda perlu tahu penjagaan yang betul bagi diri anda juga baby anda.

Setiap orang berbeza semasa kehamilan. Ada yang mudah iaitu tidak merasa pening ataupun loya dari awal kehamilan sampailah nak bersalin. Ada orang pulak, merasa pening dan loya semacam je sampailah nak tiba hari bersalin. Tiada masalah, semua dah tersurat dan tersirat. Yang penting, kita tahu dan amalkan cara penjagaan kesihatan diri supaya anak yang bakal dilahirkan sihat tanpa masalah.

5 Tips penjagaan diawal kehamilan

1)Segera ke klinik untuk mengetahui tahap kesihatan anda pada awal kehamilan. Ini bagi memudahkan anda supaya dapat merancang dah berhati-hati terhadap pekerjaan yang anda sedang hadapi. Juga dapat membuat ujian saringan penyakit yang boleh menjejaskan pertumbuhan bayi.

2)Pilih makanan yang bersesuaian. Sewaktu hamil, berkemungkinan anda akan membenci beberapa jenis makanan. Itu normal. Cuma, anda perlulah memberi penekanan terhadap pemakanan altelnatif lain supaya pola pemakanan anda waktu hamil adalah berkhasiat.

3)Ubat-ubatan yang berbahaya kepada bayi dan anda perlu dielakkan. Sekarang anda telah berbadan dua. Maka, jika anda mengalami kesakitan dan memerlukan mengambil ubat-ubatan, perlulah merujuk kepada yang pakar. Ada ubat-ubatan yang tidak sesuai diambil oleh ibu hamil, maka dari itu bertanya dengan yang pakar adalah yang terbaik.

4)Menjaga emosi. Emosi sewaktu hamil mungkin tidak sama sewaktu sebelum hamil. Kadang-kadang tidak semena-mena datang rasa sedih, nak marah dan sebagainya. Jadi, elakkan diri dari ketidakselesaan. Ambil masa tenangkan diri sekiranya  perasaan kurang enak melanda,

5)Banyakkan berehat. Diawal kehamilan, kita tidak pasti kekuatan rahim kita. Maka dari itu, bagi mengelakkan masalah kesihatan, keguguran dan sebagainya berehat dengan mencukupi itu amatlah perlu.

Mengapa nutrisi perlu mencukupi sepanjang kehamilan?

Seperti yang anda tahu, makanan yang anda makan sekarang bukanlah hanya untuk anda sahaja, tetapi juga kepada bayi anda. Ia penting bagi perkembangan dan pertumbuhan bayi. Mengekalkan kesihatan ibu, juga mengurangkan komplikasi semasa mengandung.

Berapakah pertambahan berat yang sepatutnya semasa mengandung ?

Purata pertambahan berat semasa mengandung adalah sekitar 12.5 kg, 20% daripada berat badan.

  • Trimester pertama :1-2 kg
  • Trimester kedua : 3-4 kg
  • Trimester ketiga : 6-7 kg

Vitamin apa yang sesuai untuk ibu hamil trimester pertama?

Sekarang tentu anda mahu vitamin yang boleh membantu mengekalkan kesihatan anda dan bayi anda bukan? Baik..

Saya cadangkan, ambil vitamin mengikut keperluan anda dan bayi anda. Antara vitamin yang terbaik diambil adalah :

  • B-komplek ( Asid Folik )

Asid folik adalah salah satu vitamin dalam kumpulan B. B kompleks juga adalah vitamin jenis larut air dan mudah musnah akibat stress, pencemaran dan sebagainya. Mengapa kita perlukan b kompleks dalam menu harian? B kompleks terdiri daripada kumpulan lapan (8) vitamin B iaitu thiamin (B-1), riboflavin (B-2),niacin (B-3), pantothenic acid (B-5), pyridoxine (B-6), folic acid (B-9) and cobalamin (B-12) dan Biotin. Secara umumnya, B kompleks meningkatkan metabolisme badan, menukarkan gula kepada tenaga, menstabilkan hormon dan penting untuk kesihatan saraf. Dengan kata lain, B kompleks dapat mengurangkan stress, meningkatkan daya fikiran,  membuat wajah berseri-seri. Kalau nak tau, riboflavin dalam B kompleks lah yang memberikan warna kuning fluorescent pada urin dan susu ibu.

  • Vitalea

Vitalea membekalkan multivitamin yang dirumus khas dengan 28 jenis vitamin dan mineral penting termasuk zat besi dan juga asid folik (dalam bentuk folate) yang perlu untuk kesihatan optimum ibu serta memastikan ibu sentiasa bertenaga. Ibu sangat digalakkan mengambil vitalea untuk menampung keperluan nutrisi sepanjang kehamilan lebih-lebih lagi jika ibu mempunyai hemoglobin (hb) yang rendah atau anemia.

  • Vitamin c

Vitamin C tidak boleh dihasilkan oleh tubuh kita. Jadi, kita perlu dapatkan dari sumber luar. Vitamin C dapat mempertingkatkan sistem imun badan. Sistem imun yang kuat dapat menjadi benteng supaya kita tidak mudah dijangkiti penyakit. Sebiji vitamin C shaklee 500g adalah bersamaan dengan 6 1/2 biji buah oren. Sanggup ke nak makan sampai sebanyak tu sehari? sebiji buah oren navel (yg jenis manis tu..) RM1 jugak saya tengok kat pasaraya. Uniknya vitamin C Shaklee pula ia berteknologi pelepasan bermasa. Maksudnya 100mg vitamin c dilepaskan ke dalam tubuh setiap jam. Ini kerana, vitamin C adalah sejenis vitamin larut air dan mudah musnah. Kalau semua vitamin C tu terus dilepaskan waktu kita makan vitamin tu, badan kita tak dapat khasiat vitamin C tu sepenuhnya sepanjang hari.

  • Ostematrix ( kalsium )

Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Kalsium semata-mata tidak mampu dimanfaatkan oleh tubuh tanpa magnesium dan vitamin D yang mencukupi. Ostematrix dapat membantu masalah mengatasi keletihan, cramp, kebas-kebas, sembelit dan banyak lagi. Bagi ibu yang menyusu, pengambilan Ostematrix terbukti dapat membantu penghasilan susu ibu, provided konsep asas penyusuan (supply vs demand) dipatuhi.

Walau bagaimanapun, pengambilan vitamin haruslah kena pada caranya. Tidak boleh mengambil suplimen/vitamin tanpa mendapat konsultasi sewajarnya. Ini kerana, ada vitamin yang kurang penyerapan sekiranya diambil bersama-sama.

trimester    qq

Baik, harga bagi set Hamil Trimester pertama hanyalah RM 296.00 .

Nantikan artikel set Hamil Trimester 2 dan 3 ya.. J

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, SAYA ADALAH WAKIL PENGEDAR SAH ANDA. Sebarang pertanyaan, boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut :

Klik Sini Untuk Senarai Penuh Pakej Shaklee

Nama : Noreha Mahat

ID : 1073023 

Email : nur_imtinan09@yahoo.com/ norehamahat@gmail.com

Fb: Cari Vitamin.com

Phone/ Message/ wassap : 017-7672250/ 011-32476100

“Ingin Mendapat 4-5-6 Angka Sebulan Dengan Mendaftar Ahli Shaklee?Hubungi Saya Juga! Hanya Online Sahaja, Anda Mampu Menjana Pendapatan Lumayan! Wakil Pengedar Seluruh Malaysia Masih Diperlukan! Dan Anda Akan Dijemput Ke Group Eklusif Di Facebook “

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

PROMOSI SHAKLEE JANUARI 2015

Promosi Shaklee kembali lagi. Selamat tahun baru sempena kedatangan tahun 2015. Bulan ini pihak Shaklee telah mengumumkan Promosi Shaklee yang sangat mengujakan. Mana tidaknya, produk yang dah lama tiada dipasaran pun, telah boleh didapati sekarang.

  • “Shaklee JANUARY New Year Promotion

Vivix – Buy 6 FREE 1 RM2850 + Membership

  • Vivix – Twinpack RM950 + Membership
  • Alfalfa(s) – Buy 6 FREE 1 RM322.50
  • Alfalfa(s) Twin pack – RM107.50
  • Alfalfa (L) – Buy 6 FREE 1 RM585
  • Alfalfa(L) – Twin pack RM195
  • Vitalea for Children – Buy 3 FREE 1 RM 333

promo

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan, seperti harga mengikut budget anda, boleh menghubungi saya di talian berikut :

KLIK SINI UNTUK SENARAI PENUH PAKEJ SHAKLEE

Nama : Noreha Binti Mahat

Email : nur_imtinan09@yahoo.com/ norehamahat@gmail.com

Phone/ Message/ wassap : 017-7672250 / 01132476100

“Ingin Mendapat 4-5-6 Angka Sebulan Dengan Mendaftar Ahli Shaklee?Hubungi Saya Juga! Hanya Online Sahaja, Anda Mampu Menjana Pendapatan Lumayan! Wakil Pengedar Seluruh Malaysia Masih Diperlukan! Dan Anda Akan Dijemput Ke Group Eklusif Di Facebook “

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...